Utjecaj plivanja na kardiovaskularni, respiratorni i mišićni sustav

Udruga kineziologa grada Vukovara provodi projekt pod nazivom „Plivaj bolje, trči brže i kroz život vozi duže“.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a ciljna skupina su djeca i mladi u dobi do 29. godina (uključujući i 29. godina) s područja grada Vukovara, Lipovače i Sotina.

Ovom objavom ćemo Vam pokušati približiti koliko je plivanje zapravo zdravo i koliko pozitivnih utjecaja ima na zdravlje pojedinca.

Pojednostavljeno gledajući plivanjem možemo normalne i standardne vrijednosti udarnog volumena srca povećati s 60-130 ml pri jednoj kontrakciji srca do 150-180 ml pri jednoj kontrakciji srca tijekom vježbanja. Srčani volumen koji za nesportaše iznosi oko 20 L/min u modalitetu vježbanja možemo pod utjecajem plivanja povećati i do vrijednosti od 30 – 35 L/min.

Trening izdržljivosti, pa tako i trening plivanja može povećati volumen krvi do 10 %, a pogotovo u uvjetima visinskog treninga kada je očito povećanje broja crvenih krvnih zrnaca i hemoglobina. Ako obratimo pozornost na kapilare dolazi do povećanja njihovog broja koji okružuju mišiće kako bi omogućili veću difuziju kisika, ugljičnog dioksida i laktatne kiseline.

Krvni tlak dugoročno pod utjecajem tjelovježbe se smanjuje oko 10 mmHg za sistolički i dijastolički tlak u mirovanju, no istraživanjima je pokazano kako plivanjem se sistolički tlak može povećati za 10 mmHg, dok dijastolički smanjiti 5-9 mmHg u mirovanju. Iako mehanizam nije do kraja objašnjen, krvni tlak je nešto što izuzetno varira od osobe do osobe pa takav će utjecaj imati i plivanje.

Kada govorimo o respiratornom sustavu i primitku kisika, prosječne vrijednosti populacije su između 40-46 ml/kg/min dok plivači imaju povećane vrijednosti između 66 i 80 ml/kg/min, a također imaju povećane i ostale plućne kapacitete i volumene. Plivanjem također utječemo na povećanje mišićne mase odnosno mišićnu hipertrofiju kao rezultat treninga.

Kao rezultat treninga, svima je poznati specifična konstitucija plivača kao onih s naglašenim torzom, širokim ramenima te jakim leđima.

Ako želite sudjelovati u projektu kontaktirajte nas na e – mail: ukgv.projekti@gmail.com, tel: 092/167 -1913.

Edukacija
Previous reading
Anatomija plivanja
Next reading
Pravilno disanje